Enkele post bekijken
Oud 25th May 2009, 21:09
sarabollen
Gast

Ik veronderstel dat de stemmen die je hier kan vinden op het Vlaams Belang, afkomstig zijn van leerkrachten of leerkrachten in spé. Dat verwondert me! De beweegreden probeer ik al enkele dagen te bedenken, maar ik krijg het niet gevat...

Ik stel me de vraag hoe een leerkracht jongeren aan en tot hun recht kan laten komen vanuit zulke extreem-rechtse gedachten. Ik denk bijvoorbeeld aan jongeren die twijfelen of zeker zijn, over hun geaardheid en die niet zou passen in het traditionele Vlaamse plaatje dat de partij voor ogen heeft. En hoe zou het zitten met de kansen die een leerling van niet-Vlaamse origine krijgt?

Maar meer nog: krijgen ALLE leerlingen wel de mogelijkheid om in een extreem-rechtse leefomgeving hun eigen identiteit met eigen ideeën, waarden en culturele achtergrond zich te ontplooien? Want, bijvoorbeeld: krijgen leerlingen vanuit extreem-rechtse gedachten een eerlijk beeld van de werkelijkheid mee?

(Ik ben ervan overtuigd dat de visie, de culturele achtergrond en de politieke ideeën van een leerkracht, bepalend zijn in het klasgebeuren. De vraag die ik hier probeer te stellen is: wat is maatschappelijk/ethisch verantwoord lesgeven? - mijn storing vertrekt vanuit het Vlaams Belang maar kan evenzeer aansluiten bij andere politieke partijen)

Wie een antwoord zou kunnen geven... reageren maar!
Met citaat antwoorden