25th May 2009, 18:21
|
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Zwarte vlek
'De zwarte vlek, daar waar de fietser tegen de autoruit terechtkwam, heb ik nog lang voor me gezien. Ook de zware bons heeft nog jaren nagegonsd in mijn hoofd. Mijn eerste reactie was: doorrijden. Niet om te vluchten, maar om aan het eerste het beste huis een ambulance te bellen. Een gsm had ik nog niet in die tijd. Achteraf hebben ze me gezegd dat ik technisch gesproken vluchtmisdrijf gepleegd heb. Je móét ter plaatse blijven bij een ongeval. Maar ik was in paniek, en ik wilde zo snel mogelijk hulp halen.
|
Ik ben theorie voor rijbewijs en aan het leren en dit is volgens wat ik moet leren niet juist. Ik las dit in mijn theorie en moest direct aan dit artikel denken.
Citaat:
Wie pleegt geen vluchtmisdrijf?
Iemand die zich kortstondig van de plaats van het ongeval verwijdert om de hulpdiensten of de politie te gaan verwittigen, pleegt geen vluchtmisdrijf.
http://www.gratisrijbewijsonline.be/
|
Het zou natuurlijk kunnen dat ze het sinds dat ongeval aangepast hebben maar dat zou me verbazen. Hulp halen is toch logisch en beter dan die persoon daar gewoon te laten liggen en er naast gaan zitten omdat je er zogezegd MOET blijven. Je moet natuurlijk wel terugkomen
(Al moet je volgens de theorie ook eerste zorgen toedienen, iets wat toch niet logisch is wanneer je geen EHBO cursus gedaan hebt. )
|