Enkele post bekijken
Oud 23rd May 2009, 13:13
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Citaat:
Orgineel gepost door stijn.neefs
... Regering met CD&V, NV.A en GROEN!, aangevuld met SP.A of Open VLD (maar ik zie hen liever in de oppositie). ...

Als de Vlaamse regering er zo gaat uitzien, dan vrees ik dat de federale regering binnen de kortste keren op zijn gat zit... Vlaanderen zonder Open VLD is volgens mij ondenkbaar of het worden nieuwe federale verkiezingen. Open VLD weet dat de federale regering niet in staat is nog iets klaar te maken tegen 2012. Als ze niet in een sterke Vlaamse regering zitten, hebben ze in 2012 geen poot om op te staan...

Dus ik denk dat je Open VLD zeker en vast erbij moet rekenen.

Los daarvan toch even zeggen. Ik kreeg al foldertje van CD&V, maar daarin niks dan 'wie staat er op de lijst en waar zijn zij mee bezig'. Veel standaarddingen zoals 'lange wachtlijsten' en 'huisvesting voor jonge gezinnen', maar geen concrete doelstellingen. In het foldertje van NVA daarentegen wel duidelijke doelen. Maar 5 doelen, maar dat is dan tenminste iets 'haalbaar'... Hoewel ik niet altijd akkoord ga met die doelstellingen, trekt de partij met doelstellingen mij toch meer aan dan 'de toffe mensen die allemaal wel begaan zijn met één van de bevoegdheden van de Vlaamse overheid'. ...

Ik bedacht me onlangs: Mocht ik een partij zijn, ik zou die geweldige verkiezingsborden in de steden (waar iedereen naast iedereen hangt) niet beplakken met foto's van mensen, maar met slogans die mijn doelstellingen voorstellen!!! Volgens mij zou zoiets opvallen tussen de foto's en laten zien dat er toch nog iemand bezig is met interessante voorstellen... Kan nog veel stemmen opleveren, denk ik ...