Enkele post bekijken
Oud 21st May 2009, 15:58
sannedierckx's Avatar
sannedierckx sannedierckx is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Is dat nu niet net wat de leraar impliceert?

Ik beweer niet dat de leerkracht dit niet impliceert, maar ik vind de manier waarop verkeerd. Ik kan me alleen maar baseren op wat ik in artikels hierover kan lezen, en daaruit heb ik afgeleid dat er enkel maar een brief werd gestuurd, op een weinig toegankelijke manier. Vrij koud, lijkt me.

De leerling er eerst over aanspreken en dan dit samen aanbrengen bij de ouders, lijkt me dan verstandiger. (Al weet je natuurlijk niet zeker of de leerkracht er nooit iets van heeft gezegd. Nogmaals; ik kan me enkel beroepen op de artikels.)

Hierover praten met je ouders zal ook niet aangenaam zijn, het is volgens mij sowieso een ongemakkelijk onderwerp om te bespreken. Maar mocht de leerling zomaar van de ene op de andere dag ermee geconfronteerd worden dat zijn ouders ineens een brief hebben aangekregen 'omdat hij te veel scheten laat', lijkt me dat ook niet zo'n goede aanpak.

Maar inderdaad, er staan geen letterlijke citaten uit de brief, dus wie weet is het verhaal wat aangedikt of vervormd door de media. Het zou niet de eerste keer zijn... (En zoals Wim zegt: waarom met zoiets naar de media stappen en waarom ook nog eens een foto erbij? Getuigt inderdaad van weinig empathie.)
Mijn reactie is gebaseerd op wat ik erover kon lezen, laten we hopen dat het in de realiteit iets minder erg is verlopen.

Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Dat is ook niet de letterlijke verwoording uit de brief.

Ik kaartte daarmee dan ook vooral het groffe woordgebruik van de auteur van dit artikel aan.
Met citaat antwoorden