Enkele post bekijken
Oud 20th May 2009, 14:00
Jill Wuyts Jill Wuyts is offline
Registered User

Huiszoeking bij privédetective van Dedecker

woensdag 20 mei 2009Bron: belga, hln Auteur: sdg
Het gerecht heeft een huiszoeking uitgevoerd bij de privédetective die door Jean-Marie Dedecker ingeschakeld werd om minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht te schaduwen. Dat meldde het parket van Hasselt dinsdag.
Onderzoeksrechter Kris Gruyters liet tijdens de huiszoeking onder meer de computer en de gsm van de detective in beslag nemen. De vrouw, die op vraag van Dedecker vermoedelijk te ver ging in het grasduinen in het privéleven van de familie De Gucht, werd verhoord.

Dedecker dacht met haar hulp bewijzen te kunnen verzamelen van een vermeende betrokkenheid bij de sale-and-lease-back-operatie rond het justitiepaleis van Veurne, waarbij De Gucht zich zou verrijkt hebben. Toen dat uitlekte, bleek dat de detective redelijk ver was gegaan om bewijzen te verzamelen. 'Privédetectives mogen niet àlles. Ook zij moeten zich houden aan de wet', klonk het dinsdag.

www.standaard.be
_

Ik begrijp echt niet waar het heen gaat met onze politiek. Er zijn de laatste tijd maar weinig beloftes vervuld, een nieuw probleem aanpakken zou dan weer niet kunnen: risico om kiezers te verliezen maar er is dan nog wel de tijd om dit soort spelletjes te spelen.
Dedecker is te ver gegaan en ik begrijp de reactie van De Gucht. Dit is politiek en Dedecker wil De Gucht zijn gezin in deze visieuse cirkel betrekken. Anderzijds stel ik mij dan ook wel weer vragen bij de zoon van de Gucht, nog nooit gewerkt (hoewel de dedectieve daar anders over denkt) maar dan nog moet niet iedereen op de hoogte zijn van De Gucht zijn privé leven.