20th May 2009, 11:11
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door sannedierckx
Er bestaat zoiets als de medische aandoening van extreme winderigheid.
|
Is dat nu niet net wat de leraar impliceert?
Ten eerste staan er in het artikel volgens mij geen letterlijke citaten, dus sowieso is het nogal voorbarig om de leraar 'arrogantie' toe te schrijven. Als ik een leerling in de klas had die de hele tijd winden zat te laten, zou ik dat ook met de ouders bespreken. Winden laten is gezond (ivm darmkanker enz), maar voor niemand aangenaam. De kans dat het echt wel een medische aandoening is, is vrij groot denk ik als het door de hele klas als storend wordt ervaren. Dan is het toch niet verkeerd van de leraar om dat aan de ouders te laten weten?
Citaat:
Waarom is de leerkracht geen rustig gesprek aangegaan met leerling en ouders?
|
Dat hij het niet gewoon met hen bespreekt, vind ik ook niet zo vreemd. Het is nu niet echt een alledaags onderwerp. Ik zou me zowel als leraar en als ouder toch wat ongemakkelijk voelen bij zo'n gesprek. Een brief is dan veel laagdrempeliger en voorkomt ongemakkelijke situaties voor iedere betrokkene denk ik.
Citaat:
(wat vreselijk, die term 'voorwerp')
|
Dat is ook niet de letterlijke verwoording uit de brief. Volgens de oorspronkelijke bron:
Citaat:
The Sun:
The letter said his “excessive flatulence” caused “discomfort” to students and staff. Teacher Lynne Powell suggested Keith visit a GP or change his DIET.
|
Citaat:
Op dit moment schaamt de jongen zich kapot, want dit is nu niet precies wat hij wil hebben dat zijn ouders over hem te weten moeten komen!
|
En waarom schaamt hij zich daarover kapot? Omdat zijn ouders blijkbaar met de brief naar de media zijn getrokken (hoe kom je daar bij vraag ik me dan af). Als je je bij je ouders al moet schamen voor je 'flatulentie' is er toch wel iets grondig mis met de ouder-kindrelatie denk ik.
En waarom zetten ze er in vredesnaam nog een foto bij ook?!
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|