Enkele post bekijken
Oud 20th May 2009, 09:06
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Charlot Michiels
Je maakt natuurlijk ook nieuwe vrienden op je nieuwe school maar dat vind ik geen reden om je oude vriendschappen te laten verwateren. Ik moet wel toegeven dat buiten de vriendschappen met mijn beste vriendinnen andere vriendschappen wel vervaagD zijn. Klasgenoten die 7 jaar geleden vrienden waren geworden zijn nu geen vrienden meer omdat ze mijn klasgenoten niet meer zijn. Het klinkt hard maar op dat moment bracht je veel uren samen en nu niet meer. Een andere reden is dat onze persoonlijkheden niet zo goed overeen kwamen als met mijn beste vriendinnen. Uiteindelijk is nog steeds het belangrijkste dat je je hele leven vrienden (of dat nu vrienden zijn die je al 1 jaar of al 10 kent) hebt klaarstaan om je te helpen wanneer je problemen hebt maar ook om je geluk te delen.

Ik ga akkoord met je tekst (niet met je spelling )
Het is logisch dat vriendschappen verwateren, zeker de 'minder sterke'.
Je hebt bv. in het secundair altijd wel een aantal (of een) vriendinnen waar je het écht goed mee kan vinden, deze vriendschappen blijven voorlopig wel stand houden. Maar daar moet je dan wel tijd in steken!

Maar als je dan verandert van school/hobby... dan kom je in contact met nieuwe mensen, die op dat moment vaak evenveel of meer met je gemeen hebben dan je "vroegere vrienden".

Ik denk ook niet dat vriendschap eeuwig duurt, maar dat het wel lang kan duren, mits je er de nodige tijd in kan steken. Vriendschap is belangrijk op ieder moment van je leven, maar omdat jij verandert, je gewoonten, werk... veranderen, verander je ook vaak van vrienden.
Met citaat antwoorden