Onderwerp: Vlaams Blok
Enkele post bekijken
Oud 19th March 2005, 11:31
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Nu zal Kenny wel tevreden zijn

Citaat:
Orgineel gepost door Kevin van de Velde
Een goei tip, lees hun programma. Redelijk uitgebreid over allerhande thema's. Een nadeel aan hun programma is dat ze maar weinig concreet zijn in bv. het onderwijs. Dat u het VB zomaar associeert met vreemdelingen zegt wel meer over u. U luistert alleen naar de media, en u gelooft ze nog ook.

Kan u ons dan misschien verlichten en enkele van VB's betere programmapunten voorleggen? En ze dan ook ineens even vergelijken met die van de andere partijen... Als je hun programma doorneemt kom je om de 2 zinnen het woord "cultuur" tegen en dan meestal niet in een goede context. Daaruit blijkt dat ze (om het lichtjes uit te drukken) niet echt openstaan voor ander culturen. Volgens hen zal een multiculturele samenleving gegarandeert tot problemen leiden en moeten er maatregelen genomen worden. Het wordt tijd dat ze eens met hun tijd meegaan en inzien dat de wereld nu eenmaal multicultureler aan het worden is, dat daar niets tegen te doen is en dat dat nog niet eens zo'n ramp is...
Ze zijn volgens mij niet voor niets voor racisme veroordeelt en zeker niet als je het verleden van de kopstukken bekijkt. Voor mij is dát al reden genoeg om er niet voor te stemmen, wat voor andere programmapunten ze ook hebben...

Citaat:
We hebben het zeker niet slecht. Maar de huidige regeringspartijen laten grote problemen links liggen. Ze durven deze debatten niet aan te gaan. Voorbeelden? Vergrijzing ... vervuiling ... niet effectief kunnen optreden tegen criminaliteit (Irak is in een oorlog verwikkeld en dus niet vergelijkbaar) ... overbevolking (vooral in Vlaanderen) ... enz.
We hebben het niet slecht, maar is het verkeerd om naar het perfecte te streven?

En u bent er van overtuigd dat het VB ons dat "perfecte" zal leveren? Ik ben uiteraard geen politicus maar ik ben er wel van overtuigd dat het allemaal heel wat gemakkelijker gezegd is dan gedaan.

Citaat:
Orgineel gepost door VB programma
Elke vorm van 'onderdompelingsonderwijs' - waarin vreemde talen aan bod komen tijdens lessen wiskunde, geschiedenis of andere - op welk onderwijsniveau dan ook verwerpen wij met klem

Ah ja voor het onderwijs doen ze idd zeer goede dingen
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden