19th May 2009, 22:51
|
Registered User
|
|
|
|
Het is inderdaad niet gemakkelijk om je vriendschap met je schoolvrienden uit het middelbaar onderwijs te behouden, zeker niet als je allemaal naar een ander school gaat. Ik vind deze vriendschap toch heel belangrijk, daarom probeer ik met mijn vriendinnen uit het middelbaar één avond in het weekend samen door te brengen. Moeilijk kan dus ook! Ik deel nog steeds al mijn geheimen met mijn vrienden van 8 jaar geleden en zo als elk jaar gaan we dit jaar ook samen op reis. Ik denk dat we nog steeds vrienden zijn omdat we een zeer hechte groep waren van 7 personen waar niemand tussen kon komen, misschien een beetje egoïstisch maar we kende elkaar door en door waardoor omstanders ons vaak niet begrepen en afstand van ons namen.
Je maakt natuurlijk ook nieuwe vrienden op je nieuwe school maar dat vind ik geen reden om je oude vriendschappen te laten verwateren. Ik moet wel toegeven dat buiten de vriendschappen met mijn beste vriendinnen andere vriendschappen wel vervaagt zijn. Klasgenoten die 7 jaar geleden vrienden waren geworden zijn nu geen vrienden meer omdat ze mijn klasgenoten niet meer zijn. Het klinkt hard maar op dat moment bracht je veel uren samen en nu niet meer. Een andere reden is dat onze persoonlijkheden niet zo goed overeen kwamen als met mijn beste vriendinnen. Uiteindelijk is nog steeds het belangrijkste dat je je hele leven vrienden (of dat nu vrienden zijn die je al 1 jaar of al 10 kent) hebt klaarstaan om je te helpen wanneer je problemen hebt maar ook om je geluk te delen.
|