Enkele post bekijken
Oud 19th May 2009, 22:40
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User

Deense journaliste schuldig aan moord op 12 goudvissen

Een journaliste van de Deense openbare televisiezender DR1 is vandaag schuldig bevonden aan de moord op twaalf goudvissen. Dat heeft de rechtbank van Glostrup bekendgemaakt. Lisbeth Koelster van het consumentenprogramma 'Kontant' had in 2004 aangetoond dat de Zweedse antiroos-shampoo Terva zodanig giftig was dat ze zelfs vissen kon doden.

"Ik had een extreem aangelengde versie van de shampoo in een aquarium gegoten en na vier dagen waren alle vissen dood, op één na", aldus Kloester.

Rechter Thomas Lohse gaf Koelster geen straf omdat volgens hem de redelijke termijn overschreden was. De journaliste werd wel vrijgesproken voor het uitvoeren van experimenten op dieren.

bron: www.hln.be

Zelf heb ik ook altijd goudvissen en het toeval moet lukken helaas is er vorige week nog eentje gestorven. Wat de doodoorzaak is van mijn goudvis is niet geweten maar het had zeker niets met een hoop shampoo of een experiment te maken, ik ben al een nieuwe vriend gaan kopen zodat de andere goudvis niet meer alleen hoeft te zitten in zijn bokaal.
Met citaat antwoorden