19th May 2009, 22:21
|
Registered User
|
|
|
|
Ik moet toegeven dat ik tijdens de lessen informatica of ICT ook wel is op het internet zit. Maar niet zo overdreven dat ik de lessen niet meer kan volgen. Ik denk dat iedere student zijn facebook of netlog wel is nakijkt tijdens de lessen met de computer.
Maar inderdaad tijdens de pauzes ofzo op je werk kan je je persoonlijke mails en dergelijke wel is nakijken maar je moet geen 3 uur op msn of facebook zitten te neuzen tijdens de werkuren. Dus ik kan me zeker vinden in de mening van de werkgever. En de argumenten van de werknemer vind ik onterecht. Hij had maar meer met zijn werk moeten bezig zijn. Maar ik denk dat deze persoon geen uitzondering is. Als we het internetverkeer gaan nakijken op scholen en bedrijven denk ik dat we serieus achterover zullen vallen. Maar wie gaat er zich daar heelder dagen mee bezig houden.
Op sommige scholen werkt men met een programma waarmee de leerkracht vooraan dus de hoofdcomputer van het lokaal de schermen van andere computers in dat lokaal kan oproepen. Dit wil zeggen dat wanneer ik als leerkracht informatica denk dat een leerling op facebook of dergelijke bezig is, ik zijn of haar scherm kan oproepen en kan kijken of dit werkelijk zo is waarna ik de computer kan overnemen en zij of hij niet meer kan werken aan de computer. Misschien moet de baas maar zo'n programma aanschaffen voor zijn werknemers te controleren op kantoor.
|