Enkele post bekijken
  #16  
Oud 19th May 2009, 21:11
Evy Van den Schilden Evy Van den Schilden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Vorselaar
Posts: 34
Bezorgde moeder

Ik vind dat zijn moeder dit zeer goed verwoord. De metafoor met de weegschaal geeft duidelijk weer dat we er niet te zwaar aan moeten tillen. Zij die vrij zijn van zonden werpe de eerste steen. Wie heeft er in zijn leven nog nooit een misstap gezet?

Het ergste in heel deze zaak is dat hij betrapt wordt in zijn privéleven, maar hiervoor een zeer hoge prijs betaalt op professioneel vlak. Ergens is dit een foute redenering. Het is toch niet omdat ik in mijn privé-leven te veel drink, dat ik bijvoorbeeld geen les meer kan geven. Met als nuancering dat het geen rechtstreekste gevolgen heeft op je functioneren tijdens je werkuren.

Dat dealen in deze 'smurrie' verboden is, vind ik niet meer dan normaal. Dat mensen daarvoor gesanctioneerd worden is een logisch gevolg.
Maar wanneer jij beslist om in privésfeer die viezigheid naar binnen te werken, is dat toch jou zaak? Eigen baas in eigen lichaam, niet? Ik vind het buiten proportie dat hij hiervoor zo een straf krijgt!
Hiermee wil ik niet de indruk wekken dat ik pro-gebruik ben, ik vind alleen dat als je je lichaam naar de vaantjens wilt helpen dat dat je eigen verantwoordelijkheid is.
Met citaat antwoorden