Enkele post bekijken
  #2  
Oud 19th May 2009, 12:01
Marianne Geerinckx Marianne Geerinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2007
Locatie: Mol
Posts: 17
Ik ben er ook zeker en vast van overtuigd dat leegstand geen goede zaak is voor onze hoofdstad. Als de eigenaars de leegstaande huizen op de markt moeten brengen op korte termijn, zullen er ineens 30000 huizen bijkomen, waardoor de verhuur of aankoopprijs hoogst waarschijnlijk zal zakken. Vraag en aanbod werkt nu eenmaal op deze manier. Maar toch wil ik even een kritische blik gooien op de manier waarop ze dit willen aanpakken.
Ten eerste vind ik zoals het AES dat sociale woningen op dezelfde manier behandeld moeten worden als particulieren. Sociale woningen die leegstaan zijn een evengroot probleem als particuliere woningen.
Ten tweede herinner ik me een krantenartikel over een jonge man die een woning had gekocht en die eigenhandig aan het opknappen was, waardoor er reeds 17 maanden niemand woonde. Deze man kreeg toen ook een fikse boete voor leegstand, terwijl hij net een oude woning helemaal aan het renoveren was met de bedoeling er in te gaan wonen. Dit soort problemen mag natuurlijk ook niet voorkomen bij het beboeten van leegstand.


Dus zeker en vast de leegstand aanpakken, maar op een verantwoorde manier waarbij ook zeker en vast niet enkel de focus wordt gelegd op de particuliere woningen.
Met citaat antwoorden