Enkele post bekijken
Oud 18th May 2009, 19:57
sannedierckx's Avatar
sannedierckx sannedierckx is offline
Registered User

Een verspilling van materiaal, vind ik het. Niet dat we plots ten oorlog moeten trekken om onze legervoertuigen toch een keertje van onder het stof (en de roest) te kunnen halen, maar ik stel me toch ernstige vragen bij het beleid van materiaal in het leger.

Zo zag ik gisteren op het nieuws iets dat me weer ongeloofdwaardig mijn hoofd deed schudden. Het ging hier niet over voertuigen, maar over munitie.

Enkele Belgische soldaten hielden een grootse evacuatieoefening in het Nederlandse Den Helder. Daarbij lieten ze kinderen de afgeschoten kogels oprapen en deelden ze zelfs kogels uit.

(Wie meer wil weten: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...8_DeCrem_praten )

Buiten het feit dat deze handeling gewoonweg onverantwoord is, stel ik me ook nog eens de vraag of we echt niets beter te doen hebben met het materiaal in het leger.

Natuurlijk zie ik kogels liever gebruikt worden in een oefening dan dat ze werkelijk gebruikt moeten worden in een oorlog of dergelijke. Maar is dat een reden om ze doodleuk aan jonge kinderen uit te delen? Hebben wij al dat materiaal nu echt nodig? Want geef toe: België staat nu niet meteen bekend om zijn machtige legermacht (geen woordspel bedoeld). Kan dan tenminste niet met een beetje meer zorg met dat materiaal omgesprongen worden? Er is al genoeg verspilling in de wereld.
Met citaat antwoorden