Enkele post bekijken
Oud 16th May 2009, 17:06
Hanne.Van.Rooy Hanne.Van.Rooy is offline
Registered User

Als eerste reactie geef ik ook de voorkeur aan collegialiteit. We zijn allemaal studenten en we doen ons best. Als er onder ons zijn die spieken dan vind ik dat hun eigen verantwoordelijkheid en als ze betrapt worden door een docent moeten ze de gevolgen maar dragen. Is dit niet het geval dan is dat ook maar zo.
Ik ben wat dat betreft niet jaloers of gefrustreerd (al kan ik begrijpen dat anderen dat wel zijn) en ik ga anderen niet verklikken.
Wel kan ik niet tegen hypocrisie. Wanneer een student bijvoorbeeld door te spieken goede punten haalt, zichzelf zo geliefd maakt bij de docent en dan bij de docent nog wat gaan slijmen, dat gaat voor mij dan wel te ver. Zeker als de spiekende student zo een lievelingetje van de docent wordt. Meestal zijn dat dan ook wel studenten die niet echt goed in de groep liggen (waarvan ik momenteel niemand ken in het 2e jaar ). In dat geval zou ik nog niet klikken maar ik zou wel via subtiele opmerkingen en hints, waar ik overigens heel goed in ben , wel één en ander laten merken aan docenten…
Met citaat antwoorden