Enkele post bekijken
Oud 16th May 2009, 17:00
Hanne.Van.Rooy Hanne.Van.Rooy is offline
Registered User

Ik vind dit een bemoedigend bericht. Ik ben ook van mening dat ethisch werken zeer belangrijk is. Bedrijven en banken moeten winst maken maar als winst de enige drijfveer is vind ik dit een zeer trieste zaak. Om het even naar onze opleiding te koppelen: wie later enkel voor het geld zal gaan lesgeven zal naar mijn gevoel snel een slechte leerkracht worden. In ons onderwijs wordt dit ook niet aanvaard. Uiteraard is het geld verdienen en dus het financiële aspect belangrijk. Maar ook een gedrevenheid, een motivatie om anderen iets te willen leren, is belangrijk. Zonder deze motivatie begin je er dan ook beter niet aan. In management sectoren ontbreekt mis ik vaak die extra gedrevenheid
Managers solliciteren bij bedrijven waarmee ze totaal geen binding hebben, een voedingsbedrijf of een recyclage bedrijf, wat maakt het hen uit. Op hun cv’s pronken zij met winstmarges die zij hebben kunnen doen stijgen, maar meer ook niet. Wanneer op deze manier onze bedrijven meer en meer geleid gaan worden door mensen die enkel gefocust zijn op winst maken, schrik ik er dan ook niet van dat overmoedige manergers bedrijven in de problemen brengen.
Met citaat antwoorden