Enkele post bekijken
Oud 16th May 2009, 14:40
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User

Jan,
Ik ben het grotendeels met je eens. De quote 'Hoe moeilijker aan drugs te geraken, hoe beter' is ongelooflijk fout. Op die manier heb je het legale circuit onder controle maar verlies je de "controle" op het illegale circuit. Controle op dat laatste zal je moeilijk kunnen hebben maar ik denk dat het beperkt legaliseren van soft drinks een stap in de goede richting is. Het gebeurt toch, waarom dat niet je ogen ervoor open doen en met een dosis gezond verstand dit proberen in de hand te houden?

Ok, het gaat hier slechts over een proefproject dat wordt opgestart in de randgemeenten. Dit moet nog beoordeeld en afgewogen worden. Heeft het succes, dan kan dit worden uitgebreid. Ze moeten ergens beginnen...

We moeten ook nagaan, wat is hier nu het grootste probleem? Dat jongeren/volwassenen verslaafd worden aan drugs of het feit dat die coffeshops voor overlast zorgen in de aanpalende gemeenten?
Ik vind persoonlijk dat de oorzaak hier moet aangepakt worden en dat is de verslaving, niet het occasioneel gebruik dat in mindere mate voor overlast zal zorgen. Ook een betere controle door politiediensten kan hier helpen. De politie zal meer moeten patrouilleren en de 'schrik' er doen inkrijgen. Mensen moeten goed weten dat ze de drugs niet in het openbaar moeten gebruiken en zo er mensen mee lastig vallen.

Het is geen gemakkelijke zaak. Ik weet ook niet juist hoe het op te lossen valt, ik geef enkel mijn mening hierover. Ik ben geen druggebruiker, ook niet occasioneel, maar ik vind wel dat mensen voor hun doen en laten zelf verantwoordelijk zijn. (cfr Tom Boonen) Dat ze voor hun daden moeten gestraft worden is niet meer dan normaal. (cfr overlast in gemeenten)
Met citaat antwoorden