16th May 2009, 12:26
|
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Caroline De Bot
Ik ga akkoord met de reactie van Caroline. Ik vind het erg dat je enkel goeiendag kan zeggen wanneer je er iets voor terug krijgt. Ik denk dat 'goeiendag' zeggen jammer genoeg niet meer van deze tijd is. Naturlijk moet dit veranderen. Het is al goed dat er nu over gesproken wordt, maar een bewustwordingscampagne lijkt me toch beter dan een wedstrijd. De dag van vandaag zal men individualistischer zijn geworden en heeft men ook precies minder tijd voor 'goeiendag' te zeggen. Dit merk ik ook in de bakker waar ik zondag werk. Sommige klanten hebben de deur nog niet volledig opengedaan of ze roepen: 'Voor mij een lang wit!'. Dit is weer iets waar wij als leerkracht aan kunnen werken... Hoe langer ik op deze site zit hoe meer druk ik voel op mijn schouders voor de rol als leerkracht!
|
Hier ben ik het niet mee eens, waarom is het niet meer van deze tijd?
Ik heb nu 3 maanden in Engeland gezeten en het is heel ontnuchterend om dan terug in Belgie rond te lopen. Ik ben gewoon van altijd naar mensen vriendelijk te lachen en goeiedag te zeggen. In het verkeer ben ik gewoon om mensen altijd hun hand te zien opsteken als een andere auto hen voorrang geeft (ook al heeft die persoon recht op voorrang). Mensen die zich constant excuseren op momenten waar we in Belgie in plaats van ons te excuseren eens vies naar elkaar zouden zien. De mentaliteit daar is heel anders, en die leven toch in dezelfde tijd als ons. Dus ik ben er van overtuigd dat dit zeker iets is wat wel van deze tijd is, maar dat er echt een mentaliteitsverandering in Belgie moet komen.
Ik moet toegeven dat ik de vriendelijkheid wel mis...
|