13th May 2009, 16:49
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben zeker geen voorstander van drugs en meer bepaalt cannabisgebruik. Maar wat ik hier allemaal heb te lezen gekregen kan er bij mij moeilijk in.
Ten eerste: De quote: "Hoe moeilijker aan drugs te geraken hoe beter." Wat een onzin. Het is inderdaad waar dat men LEGAAL moeilijker aan drugs -vanaf nu gaan we spreken over cannabis, want het gaat enkel over deze drug- zal kunnen geraken. Maar wat gaat dit doen met het ILLEGALE circuit? Het is geweten dat dit voor grote hoeveelheden cannabis een feit is. Nu zal dit zich meer gaan vertakken rechtstreeks naar de consument toe. Het probleem hierbij is dat de kwaliteitsgarantie weg is en dat is heel gevaarlijk.
Ten tweede: Het gaat hier enkel over de randgemeenten, onthoud dit goed. Ik weet dit nu niet perfect, maar als men pakweg 20 km verder rijdt is men in het binnenland waar de cannabis zonder pasjes te verkrijgen is. Men verlegt dus gewoon het probleem. Het is een stap in de goede richting? Misschien! Maar je kan er wel zeker van zijn dat in de grootsteden als Amsterdam, Rotterdam enz. er altijd coffeeshops zullen blijven. Het is daar toeristische trekpleister die wereldwijd bekend is, waar de overheid een mooi graantje van meepikt.
Graag reactie
|