Enkele post bekijken
  #15  
Oud 12th May 2009, 19:25
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 115
Moeder Boonen: "Blijf alsjeblief menselijk"

Moeder Boonen: "Blijf alsjeblief menselijk"

Nog voor de beslissing rond Tom Boonen viel, schreef zijn moeder een emotionele open brief op de website van de renner.


"Ik wil in deze brief om begrip vragen. Tom heeft een fout gemaakt waar hij nu zwaar voor boet. Geeft deze fout het recht om hem te gebruiken als schietschijf voor al die explosieve woorden en meningen?", verdedigt Agnes Boonen haar zoon.

"Als ouders heb je van nature het instinct om je kinderen in bescherming te nemen. Bij Tom zijn twee armen niet genoeg. Je kan je als mens wapenen tegen allerlei zaken, maar als ze aan je kinderen zitten ben je machteloos."

364 dagen
"Tom heeft een fout gemaakt waar hij nu zwaar voor boet. Geeft deze fout het recht om hem te gebruiken als schietschijf voor al die explosieve woorden en meningen? Hij heeft nu om professionele hulp gevraagd en het is een vechter. Geef hem daarom de ruimte om in alle rust verder te gaan. Ik weet wel dat hoge bomen veel wind vangen, maar hier is al sprake van een echte orkaan."

Agnes Boonen doet een warme oproep om de hele zaak menselijk te behandelen. "Als moeder vraag ik om achter dit negatief verhaal een spiegel te houden en in de weerkaatsing zul je dan die andere 364 dagen zien dat hij er was om ons op een voorbeeldige manier te plezieren en onvergetelijke dagen te bezorgen. Leg deze dagen in de balans met die ene negatieve uitschuiver en geef hem de kans en steun die op dit moment broodnodig is."

Tom Boonen werd door zijn ploeg Quick.Step geschorst. Hij wordt niet ontslagen, maar moet een boete betalen en zich minstens een jaar strikt laten begeleiden.

bron: www.gva.be
Met citaat antwoorden