Enkele post bekijken
Oud 12th May 2009, 15:41
Karenoris's Avatar
Karenoris Karenoris is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Smolders.Lizzy
Op 7 juni mag ook ik gaan stemmen, weliswaar voor de eerste keer. Aangezien ik dus geen enkel idee heb op wie ik moet stemmen, heb ik dus ook de stemtest gedaan. Op nummer één stond Sp.a en op nummer twee stond Open VLD. Ik vraag mij af of dit representatief is. Sp.a spreekt me wel aan. Hoewel onze burgemeester een Sp.a lid is, en deze mens niet echt geliefd is bij mij. Ik weet dus nog steeds niet op wie ik moet stemmen. De stemtest vond ik wel leuk om te doen, zo sta je even stil bij vragen die je je anders niet zou stellen. We zullen dus wel zien op 7 juni, of we nu willen of niet.

Lizzy,

Nu inieder geval denk ik niet dat die test zo 100% te vertrouwen is. Mijn zus die trouwe tegenstander Vlaams belang is, bleek dit jaar het beste op... Vlaams belang te stemmen. Maar dat komt omdat je meestal geen redenen kan geven voor je antwoord. Een voorbeeld:
Ze kreeg een vraag over jongeren die al in het lager basisonderwijs Frans moesten krijgen. Zij ging niet akkoord, omdat zij van mening was dat er anders te veel jongeren achterop zouden geraken en dat de basisschool er is om jongeren te 'testen' en ze nadien een richting kunnen kiezen die hen ligt.
Het Vlaams belang stemt ook negatief, maar dan als reden dat we in Vlaanderen wonen en dat we daarom onze kinderen geen Frans mogen opdrukken.

Je moet daar, denk ik, wel wat rekening mee houden.
Met citaat antwoorden