11th May 2009, 23:37
|
Registered User
|
|
|
|
Inderdaad een goed resultaat voor de Europese jongeren! Ik dacht eigenlijk dat het genotmiddelengebruik bij jongeren gestegen was, zeker nu we steeds meer en meer te horen krijgen over "coma-zuipen", ... De preventies die jongeren proberen aan te tonen dat genotmiddelen ongezond zijn mogen zeker niet verzwakken. Ik zou zelfs opteren om hier op school info-sessies over te houden. Jongeren zitten met erg veel vragen, ook op dit vlak en ik denk dat ze soms de stap niet durven zetten om met hun vragen naar hun ouders, ... Ik denk dat de school hier wel een handje in kan helpen. De informatie die jongeren over dit onderwerp verstrekken komt meestal van hun vrienden of andere leeftijdsgenoten en ik denk niet dat deze altijd even juist is. Er is natuurlijk niets mis met af en toe een pintje drinken, maar ik denk dat het grote probleem is dat jongeren meestal hun grenzen niet kennen. In plaats van hen zelf op zoek te laten gaan in de praktijk zou het misschien wel handig zijn om hen hier op voorhand voldoende over te informeren.
|