Enkele post bekijken
  #5  
Oud 11th May 2009, 16:04
Gitte Leenaerts Gitte Leenaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Loenhout
Posts: 112
Frans De Cock: 'Tom moet geen verantwoording afleggen aan het grote publiek'

Ik vond ook nog een artikel op de site van de standaard hierin zegt men dat Boonen geen verklaring moet afleggen voor het grote publiek!

Frans De Cock: 'Tom moet geen verantwoording afleggen aan het grote publiek'

Frans De Cock, de voormalige CEO van Unilin, het moederbedrijf van Quick Step, gaat Tom Boonen verdedigen als om het even welke andere werknemer. Dat heeft hij maandag gezegd voor de camera's van de RTBF en RTL TVi.
De Cock zegt dat het cocaïnegebruik van Boonen een privéaangelegenheid is. 'Boonen is geen politicus en moet dus geen verantwoording afleggen aan het grote publiek', aldus De Cock, die later op de dag samen met Patrick Lefevere Boonen zal ontmoeten. Volgens de RTBF zal dat rond 16u00 gebeuren op de hoofdzetel van Quick Step in Wielsbeke.

'Jullie praten alsmaar over het imago van Tom Boonen, over zijn voorbeeldfunctie. Maar hij is geen verkozene, hij is geen politicus', vertelde De Cock. 'Er zijn er die veel ergere dingen hebben gedaan dan Tom en toch zitten ze nog steeds op hun stoel. Dit is een privéaangelegenheid. Tom moet geen verantwoording afleggen aan het grote publiek, maar wel aan mij en Patrick Lefevere. Als we een beslissing nemen, zal ik hem verdedigen als om het even welke andere werknemer. Ik verdedig al mijn werkgevers, of het nu over de mensen van Unilin, Quick Step of de wielerploeg gaat. Ik denk dat dat mijn plicht is.'

Zaterdag zei De Cock nog dat hij niet bereid was voor Boonen te gaan pleiten bij Tourorganisator ASO. 'Vorig jaar zijn we zijn zaak nog gaan bepleiten in Parijs. Deze keer doen we dat niet. Ik heb geen zin om een nieuw affront op te lopen', klonk het toen.
11/05/2009 De standaard
Met citaat antwoorden