Enkele post bekijken
  #1  
Oud 11th May 2009, 11:57
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
Boonen niet twee maar drie keer betrapt!

Op 25 april testte Tom Boonen positief op het gebruik van cocaïne. Niet voor de tweede, maar voor de derde keer, blijkt nu. Hij testte niet alleen in mei vorig jaar positief, maar ook in november 2007.
De diensten van de Vlaamse gemeenschap maakten de feiten toen over aan het parket in Turnhout. Over de behandeling die dat dossier kreeg, is niets naar buiten gekomen. Het verhaal van het eerste cocaïne-incident bereikte de krant uit betrouwbare bron, maar het parket in Turnhout was zondag niet bereikbaar om het te bevestigen.
Boonen probeert dit keer niet weg te komen met een “Ik ben geflikt”-verhaal. “Ik heb een probleem en ga hulp zoeken”, geeft hij toe. Quick Step zet Tom Boonen op non-actief en ook de internationale wielerbond denkt na over stappen.
Het parket in Turnhout ging zaterdag over tot een huiszoeking waarbij niets werd gevonden. Het gerechtelijk onderzoek dat nu volgt beperkt zich niet alleen tot de nieuwe feiten. Ook het dossier van mei vorig jaar wordt heropend.


Ik vraag me af waarom Tom Boonen zo door het slijk wordt gehaald. Ik denk dat de helft van Vlaanderen meer cocaïne gebruikt dan hij. Ik keur dit zeker niet goed, want ik ben volledig anti-drugs, een zware nultolerantie. Ik begrijp gewoon niet waarom hij meer gestraft moet worden dan anderen. Hij heeft dit tijdens zijn vrije tijd gedaan, niet om de wedstrijden te beïnvloeden.
Met citaat antwoorden