Niet meer dan logisch natuurlijk!
Je kan elke dag een uurtje gaan 'bewegen' maar je nog volproppen met calorierijk voedsel. Dan ga je heus niet gezonder worden of afvallen.
Ik kom regelmatig in de fitness en dan verbaas ik me er steeds over dat sommige mensen daar echt serieus zwaarlijvig zijn en blijven, zelfs na enkele jaren! Die mensen komen dan een uurtje 'sporten'. Sporten zoals liggen op de ligfiets of rustig fietsen en ondertussen een gesprek voeren waar de hele fitness van kan meegenieten. Daar bereik je natuurlijk niets mee...
Daarom zijn er al verschillende programma's in fitnessen die naast een bewegingsadvies nu ook voedingsadvies meegeven. Een totaalpakket zeg maar. Wanneer je dat volgt, verbeter je je conditie en krijg je een slanker figuur. Afslanken doe je door in de eerste plaats actiever te gaan leven maar ook je voedingsgewoonten aan te passen!
Nog een laatste bedenking: wanneer ik laatst door 'Nina' (een gratis weekendbijlage bij het Laatste Nieuws) bladerde, stond deze vol met reclame voor afslankpillen. Pillen die je metabolisme zouden verhogen en je hongergevoel doen afnemen. Ik geloof hier vrij weinig van. Moest het helpen denk ik dat je er alleen maar vocht mee verliest én zou je het natuurlijk in combinatie moeten doen met bewegen en gezonder eten. Dat vergeten ze er natuurlijk altijd bij te vertellen... Van maatje 48 naar 36, je zou ze voor minder al eens uitproberen!
Nee, geef mij dan maar de natuurljike manier, langzamer maar doeltreffender!