Enkele post bekijken
  #4  
Oud 10th May 2009, 14:54
Tine Witvrouwen Tine Witvrouwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 93
Ik vind toch wel dat iedere school een beperkte hoeveelheid van 'standaard medicijnen' in huis mag hebben. Plakkertjes en ontsmettingsmiddel zijn oké, maar wat doe je als je plots vervelende maagkrampen krijgt?
Zoals de meerderheid van de Belgen ligt er bij ons ook Dafalgan, Perdolan, Motilium, Immodium,... in het medicijnenkastje. Een echte noodzaak vind ik dat. Geregeld passeren er leerlingen bij de EHBO omdat ze hoofdpijn hebben en mogen dan op het ziekebed gaan liggen. Waarom hen geen dan geen dafalgan geven? Als secretariaat ben je normaal gezien op de hoogte van allergieën van leerlingen. Wanneer dit systematisch wordt bijgehouden in de EHBO-post mag dit toch geen probleem opleveren? Stel je voor, een leerling krijgt darmkrampen en zit meer op het toilet dan in de klas. Geef hem dan een Immodium-tabletje, kan heus geen kwaad en die leerling is binnen de 10 minuten weer fris en verlost van zijn problemen!
Misschien vinden sommigen dat ik hier wat luchtig over ga maar bij ons thuis wordt er niet moeilijk gedaan om een pilletje. Mijn moeder is verpleegster dus hebben wij altijd al een heel arsenaal van geneesmiddelen is huis gehad. Ik zie hier absoluut geen graten is, als er maar professioneel en legaal mee wordt omgesprongen.
Met citaat antwoorden