![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
8th May 2009, 16:11
|
![MinkeVanHoof's Avatar](image.php?s=c4e3642dafb4e7180ad462a59d832b45&u=1271&dateline=1211139049) |
Registered User
|
|
|
|
Ik heb dit artikel eerst gelezen op een forum voor airsoft. Airsoft is een sport die ik nu al een anderhalf jaar beoefen.
Mijn eerste opmerking is al het verkeerde taalgebruik in het artikel. Op ons forum is dat mooi aangepast. Het zijn geen airsoft (soft-air) wapens maar replica's. Wij gebruiken nooit het woord wapen omdat dit verwarrend is en een verkeerd beeld is. Het zijn replica's en staan in de wapenwet geklasseerd als niet-vuurwapens.
Het is totale onzin om nu paintball en sporten zoals airsoft te gaan verbieden.
De jongen was lid van een schietclub, daar zouden ze zich beter op focussen. Mensen die paintballen of airsoften zijn gewone mensen die in het weekend hun sport beoefenen. Het is meer dan gewoon rondlopen en elkaar "doodschieten". Het is een spel waarbij je tactiek gebruikt om te winnen.
Dit wetsvoorstel gaat geen verschil maken, het gaat enkel een heel grote populatie boos maken. Er zullen altijd dergelijke incidenten blijven gebeuren, ze kunnen zich beter focussen op de echte wapens en hoe die kinderen er altijd aan geraken.
Want met een airsoft replica kan je niemand doden, je kan iemand serieus verwonden (daarom dat er ook heel strikte regels voor zijn) maar niet doden.
|