6th May 2009, 09:45
|
 |
Prime Integrator
|
|
|
|
Ik heb zoals steeds weer Groen! aangeduid, aangezien dat steeds de enige partij lijkt te zijn die een positieve boodschap brengt ipv al dat negatief gedoe. En een partij die aandacht schenkt aan de zwakken in de samenleving en - vooral - het milieu, de uitdaging van de toekomst.
Maar na de stemtest gedaan te hebben, blijkt dat Groen! en SLP samen po 1 staan bij mij. Na van beide partijen de standpunten ivm de stellingen gelezen te hebben, moet ik concluderen dat beide partijen ongeveer dezelfde 'akkoord' 'niet-akkoord' mening hadden, maar de argumentatie was bij SLP vaak beter in lijn met mijn eigen gedachtegoed dan bij Groen!
Ik had eerlijk gezegd nog niet van SLP gehoord (het politieke nieuws heeft tegenwoordig niet zoveel prioriteit, het is toch allemaal hetzelfde gezever bij de traditionele partijen), maar nu lees ik dat het een 'vervolg' is op Spirit.
Welke van deze 2 partijen zou het meeste kans hebben om de kiesdrempel te halen?
Ik ga in een vrij moment toch de antwoorden van de andere partijen eens bekijken (vooral benieuwd naar CD & V en Vlaams Belang).
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|