6th May 2009, 09:19
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Ik woon sinds augustus samen met mijn vriendin en het enige dat wij nieuw gekocht hebben, is een salontafeltje van den Ikea van 15 EUR. Al de rest hebben we in de loop der jaren gekregen met feest- en verjaardagen (ik heb wel het voordeel dat we pas op ons 23 zijn gaan samenwonen), gekregen van familie(ons 'salon' stond 5 jaar op de zolder van mijn schoonouders, het ziet er niet uit, maar je kan er in zitten) of gekocht op rommelmarkten. Mijn boekenkasten waren oorspronkelijk 2 aartslelijke 'bommakasten', maar met wat doe-het-zelf-werk (schuren, tierlantijntjes afzagen enz) zijn dat 2 prachtige en stevige kasten geworden, waar ik eigenlijk best wel trots op ben
Ik heb wel het geluk gehad, dat zowel ik als mijn vriendin ouders hebben die zo'n koopgedrag altijd aangemoedigd hebben.
Als ook je ouders in de schulden zitten, maar ze toch altijd het laatste nieuwe willen - als je dus nooit het goede voorbeeld gezien of gehoord hebt - is dat heel moeilijk denk ik. Zoiets heet dan kansarmoede.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|