29th April 2009, 19:56
|
Registered User
|
|
|
|
Net vandaag stond er dan ook in alle kranten:
Yasmine en Marianne gaan scheiden
Zangeres Yasmine en Marianne Dupon zijn niet langer een koppel.
Het stel zou uit elkaar gegroeid zijn, zo schrijft Dag Allemaal. Yasmine en Marianne huwden in augustus 2003. In maart 2007 beviel Dupon van een dochtertje Ella Louise.
‘We laten elkaar los.’ Meer wil Yasmine niet kwijt over de breuk met ‘vrouw van haar leven’ Marianne.
'Niemand had de breuk zien aankomen', zo schrijft Dag Allemaal. Yasmine en Marianne zouden ten prooi gevallen zijn aan de beproevingen die elk koppel moet doorstaan: een jachtig leven en te weinig tijd voor elkaar.
Marianne Dupon werd bij het grote publiek bekend als de winnares van de tweede reeks van het Eén-programma De Mol.
(Bron: Het Nieuwsblad)
Dat even terzijde, dat vrouwen meer scheiden dan vrouwen vond ik wel bijzonder. Misschien is dit wel toeval want ik weet niet of deze cijfers relevant zijn als er nog maar 5.500 homoseksuele koppels zijn gehuwd. Zoals Yves Aerts in het artikel al aantoont kan je met deze cijfers over een relatief korte periode nog geen goede conclusies trekken.
Dat de druk om hun relatie te doen werken veel hoger ligt dan bij hetero's begrijp ik heel goed. Als mensen niet in je relatie geloven geven je ze al snel de reactie van “zie je wel dat het niet gaat" wanneer je relatie stuk loopt, bij holebi's gebeurt dat nog sneller omdat de omgeving vaak negatief tegenover hun geaardheid staan. Holebi's willen het tegendeel bewijzen ook al gaat het slecht in hun relatie en dat zou niet mogen. Iedereen mag zijn eigen leven toch bepalen en besluiten nemen wanneer hij of zij zich niet goed voelt in een bepaalde situatie, zoals een huwelijk.
|