28th April 2009, 12:50
|
Registered User
|
|
|
|
Flesvoeding veroorzaakt obesitas op latere leeftijd
Flesvoeding voor baby's bevat meer proteïnes dan borstvoeding. Uit internationaal onderzoek blijkt dat kinderen die de borst niet krijgen later meer kans op obesitas hebben.
Proteïnes
Het onderzoek volgde 1.000 baby's die in drie verschillende groepen werden verdeeld, meldt nu.nl. De eerste groep mama's gaf borstvoeding, de tweede flesvoeding met weinig proteïnen en de derde groep flesvoeding met veel proteïnen. De baby's werden op twee jaar gewogen en gemeten. Daaruit bleek dat de laatste groep duidelijk dikker was dan de anderen. De onderzoekers leiden daaruit af dat flesvoeding met minder proteïnen overgewicht kan voorkomen op latere leeftijd.
Meer onderzoek
Niet iedereen is even gelukkig met de resultaten van het onderzoek. Een woordvoerder van de Britse Infant and Dietetic Food Association zegt dat producenten al het aantal proteïnes in flesvoeding hebben verlaagd. "Ik wil eerst dat er meer onderzoek verricht wordt voor ik durf te zeggen dat flesvoeding gevolgen heeft voor het gewicht van kinderen op latere leeftijd."
Dit komt bij mij vrij ongeloofwaardig over! Waarschijnlijk is de uitslag van deze test puur op toeval berust.
|