25th April 2009, 23:08
|
 |
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Ik sta nu twee jaar in het onderwijs en ik begin zo'n dingen wel te begrijpen hoor.
Een week voor de examens van Kerstmis kregen wij hier ook een nieuwe leerling binnen die in zijn school was buitengegooid. Mijn eerste gedachte was: wie gooit een leerling nu een week voor de examens buiten? Houd hem toch nog op zijn minst tot de vakantie.
Maar ondertussen begin ik het wel een beetje te begrijpen. Vandaag is er toevallig erg veel aan het licht gekomen. Vanwege een klein incident (wilde ook zijn agenda niet afgeven) heeft een collega hem vandaag uit de klas gezet en naar de directeur gestuurd. Terwijl hij weg was, begonnen de andere leerlingen plots te praten. Bleek dat hij al weken leerlingen afdreigde voor snoep, hen dwong om van sigaretten te trekken, hen afranselde en rondbazuinde dat hij een pistool had thuis dus dat ze maar best hun mond hielden. Heel de klas bleek schrik te hebben van die jongen.
Als zo'n jongen zo'n streek uithaalt of een jongen die bekend staat als grapjas haalt zoiets uit, dat maakt toch echt wel een verschil hoor.
Ik zeg niet dat je zulke jongeren moet opgeven (integendeel zelfs), maar zoals ik al zei, begin ik zulke reacties wel te begrijpen.
|
Ik denk wel dat de jongen waarover jij het hebt een heel andere geschiedenis heeft dan de jongens van Oostende. In het artikel zeggen ze dat de jongens al eens wat hadden gedaan: tandpasta onder deurklinken gesmeerd, met een bureaustoel rijden.
Ik denk dat als je die zaken vergelijkt met leerlingen afdreigen e.d., dat het dan wel om een totaal andere mentaliteit gaat. De mentaliteit van de jongens van Oostende lijkt mij gewoon een speelse mentaliteit. Nu en dan eens een domme grap uithalen. Het zou me niets verbazen wilden ze de sleutel alleen maar verstoppen om iemand liggen te hebben.
Wel wil ik nog even zeggen dat, als het hier om pesterijen gaat, dat de vork dan anders aan de steel zit.
|