Enkele post bekijken
  #4  
Oud 23rd April 2009, 19:10
stephanie.engelen stephanie.engelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 78
Wel, ik zou er niet zo zeer mee inzitten om mijn laatste daagjes in een rusthuis door te moeten brengen. Ik zou zeker begrijpen dat mijn familie niet meeer voor mij kan zorgen, in een rusthuis is goede verpleging voorzien.
De meeste mensen associeren een rusthuis met een gevangenis: je zit daar in een vreselijk kot je te vervelen tot de uiteindelijke dag eraankomt.
Wel, mijn grootmoeder vind het geweldig in het rusthuis. Ik ga geregeld eens langs en dan vertelt ze me over haar vriendinnen van daar. Ze zitten samen in een woonkamer, kaarten, spelen bingo, gaan eens wandelen. Toch lekker gezellig, of niet?
Wanneer ik naar het rusthuis zou gaan omdat mijn familie niet voor mij kan zorgen, zou wel een voorwaarde zijn dat ze wekelijks op bezoek komen. Ik zou zeker graag op de hoogte willen blijven van de gebeurtenissen van mijn kinderen en misschien wel kleinkinderen. Indien mijn gezondheid dit toe zou staan, zou ik bijvoorbeeld ook naar schoolfeesten, familiefeesten, enzovoort kunnen gaan.
Ik begrijp dat anderen absoluut niet naar het rusthuis zouden willen gaan, maar dat mogen ze dan enkel zeggen als ze het rusthuis al eens bezocht hebben. (Het is best dat je langs een paar tehuizen langsgaat, want de sfeer kan uiteraard sterk verschillen.)
Met citaat antwoorden