Enkele post bekijken
Oud 17th April 2009, 16:19
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User

Oei, die student heeft volgens mij nu wel een serieus angstgevoel. Als je nu ook al kunt worden overvallen door minderjarigen? Ik neem aan dat heel wat mensen verwachten dat overvallers meestal meerderjarig zijn en dat kinderen/minderjarigen als onschuldig mogen worden beschouwd. Tenminste, dat doe ik zelf toch. Nu moet je al gaan uitkijken voor een bende schoolkinderen die je pad kruisen. We moeten op straat serieus uitkijken, nu kan bij wijze van spreke iedereen iets in zijn schild voeren. Net zoals de andere personen die hierop gereageerd hebben vraag ik me af of dit om het geld of de kick ging. Ik vind het vreemd dat ze een laptop meenemen en later gewoon stukgooien. Als dat zo blijft duren, is niemand meer veilig op straat. Dan kan eender wie een persoon zijn die op het punt staat om je te overvallen. Waar gaat de wereld nu toch naartoe als zelf de jeugd al begint met dergelijke acties? Ik vermoed dat dit toch wat te maken heeft met de opvoeding. Het is misschien erg om te zeggen maar een goede (strenge) opvoeding kan geen kwaad. Vroeger had men toch minder jeugdcriminaliteit, dacht ik. Ik kan me niet inbeelden dat je vroeger werd overvallen door jongeren van 14 of 15 jaar. Ik denk dat wanneer de ouders duidelijke waarden en normen overbrengen, deze kinderen meer gaan inzien wat ze fout hebben gedaan. Stelen wordt in onze maatschappij als verkeerd beschouwd, dus waarom deden die jongeren dat dan? Als ze het gewoon voor de kick deden, dan is er zeker iets mis. Men mag stelen zeker niet als iets leuks gaan beschouwen. Het is ronduit schandalig. Gelukkig zijn de jongens toch bereid om de schade te vergoeden. Nou ja, het zullen eerder de ouders zijn die mogen betalen, veronderstel ik. Hopelijk is dat voor de ouders het signaal dat ze toch eens goed moeten spreken met hun kinderen.
Met citaat antwoorden