7th April 2009, 15:22
|
Registered User
|
|
|
|
Tegenwoordig is op een school werken of naar school gaan echt wel een risico. Je hoort regelmatig iets over schietpartijen en drama's. Maar dit is nu toch al de derde keer dat ik iets hoor over kinderen of jongeren die zo'n drama willen achterna doen of anderen schrik willen doen krijgen. Ik vraag me dan echt af wat er in het hoofd van die jongeren omgaat? Waarom nemen ze aan zoiets een voorbeeld? Is het stoer onder jongeren om een geweer bij te hebben? Zijn ze gefascineerd door bloedige computerspelletjes? Of willen ze gewoon in de media komen?
Ik begrijp er niks van maar ik weet wel dat er iets aan gedaan moet worden. Kinderen moeten inzien dat zo'n dingen echt niet kunnen. En ouders en leerkrachten moeten sneller alarm slaan als ze merken dat er iets niet in orde is met een kind of leerling. Ik weet wel dat dat allemaal makkelijker gezegd is dan gedaan maar toch moet er echt iets gebeuren.
Ik hoop ook dat de school deze jongen zeker gaat opvolgen. Dit was een waarschuwing maar ik zou er als school toch niet luchtig mee omgaan. Wanneer ze zeggen "de samenleving is om zeep" begin ik tegenwoordig echt te twijfelen of dat toch niet waar is. Laat ons voorlopig maar met goede moed beginnen en hopen dan wij als toekomstige leerkrachten de jeugd terug op het rechte pad krijgen
|