29th March 2009, 19:53
|
|
Registered User
|
|
|
|
Voor mij is het toch ook dubbel, maar ik ben wel meer tegen dan voor.
Langs de ene kant denk ik direct: 'Waar is dat nu weer voor nodig? Moeten we elke seconde van de dag weten waar de bejaarden uithangen?'
Zouden we niet beter investeren in meer personeel in de tehuizen die er dan voor zorgen dat de kraan dicht is?
Mijn grootvader ligt al een hele tijd in een rusthuis en hij wordt echt vaak aan zijn lot overgelaten. Hij kan zelf niet meer zijn bed uit, dus zo'n polsband zou niet zoveel effect hebben op zijn welbevinden. Ik denk niet dat het personeel even gaat checken als een patiënt al een uur stil ligt op bed. Trouwens, moet er dan constant iemand bij de monitor zitten? Dat is toch ook stom om je personeel zo in te zetten terwijl er verzorgers te kort zijn.
Langs de andere kant denk ik ook wel dat het voor demente patiënten en mensen met geheugenverlies wel positief kan zijn omdat zij soms niet weten wat ze doen, maar kan je dan niet beter die personen op een aparte afdeling plaatsen die beter toezicht heeft?
Laat de vitale oudjes die nog goed bij hun verstand zijn nog van hun vrijheid genieten zodat ze kunnen gaan en staan waar ze willen. Zorg dan dat de oudjes die meer hulp behoeven ook die hulp krijgen, niet door een elektrisch apparaat, maar door mensen.
Wat mij wel nuttig lijkt is een toestelletje waar ze personeel mee kunnen oproepen in geval van nood (als ze bijvoorbeeld gevallen zijn), maar ik weet niet of dit al bestaat of niet.
|