Enkele post bekijken
Oud 24th March 2009, 20:01
liselore.verbercht liselore.verbercht is offline
Registered User

Ik ben ook tegen de doodstraf, maar langs de andere kant vind ik het ook fout dat er zoveel geld van de gemeenschap moet komen om gevangenen te onderhouden. Toen ik laatst het bedrag hoorde dat een gevangene per dag kost, verschoot ik toch wel even. Voor mij zouden gevangen gerust mogen werken om een deel van deze kosten te betalen.
Om verder te gaan op de orgaantransplantatie. Omdat ik vorige stage een les moest geven over de nieren ben ik hier verder over gaan opzoeken. Ik kwam verschillende artikels tegen over orgaantransplantatie in China. In andere landen moet je heel lang wachten om een nieuwe nier te kunnen krijgen. In China kan dit heel snel gaan. Ze raden je aan een aanvraag in te dienen voor een executiedag. Ik vond het schokkerend om dit te horen. Als er zo bijna volledig aan de vraag naar donornieren kan worden voldaan, betekent dit toch dat er heel veel mensen zomaar worden geëxecuteerd. Ik vind de doodstraf geen oplossing, zeker niet voor mensen die in mijn ogen geen misdaad hebben begaan (zoals homosexualiteit, ...)
Met citaat antwoorden