Enkele post bekijken
Oud 23rd March 2009, 01:45
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19

Citaat:
Orgineel gepost door jan.dufraing
Ik denk ook niet dat het nodig is om leerlingen die later bso gaan doen nog 2 jaar extra algemene vakken te laten volgen zo als de toekomstige aso leerlingen. De toekomstige bso leerlingen zullen op deze mannier veel tegenslagen moeten verwerken. Er zijn leerlingen die gewoon niet de leerstof verwerkt krijgen en elke week slechte punten krijgen. Ze zullen nog vlugger schoolmoe worden.

Dit vind ik best een goed punt. Het kan ook andersom: leerlingen uit het ASO die niet voldoende worden uitgedaagd, daardoor lui worden en niet voldoende fond (of basiskennis) hebben kunnen leggen om het hogere niveau in de hogere graden aan te kunnen.

Het verplicht leraren uiteraard wel om te differentiëren, maar of dat allemaal wel praktisch is, is een heel groot vraagteken.

Vier 'vakgerichte' uren en 28 'algemene' uren vind ik trouwens een heel slechte verhouding.

Het idee achter deze hervorming staat mij op het eerste zicht wel aan maar ik weet er nog te weinig over en kan de praktische gevolgen nog niet genoeg inschatten, dus mijn mening kan nog alle kanten op.

Dus als iemand advocaat van de duivel wil spelen, ga gerust uw gang. B?