Enkele post bekijken
  #2  
Oud 18th March 2009, 21:25
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
"Sommige van onze schepenen zijn altijd dronken"

Het Brusselse CD&V-gemeenteraadslid Walter Vandenbossche pikt de houding van zijn collega's bij de raadszittingen niet meer. Hij eist zelfs een alcoholtest voor aanvang.

"Spreken met een dubbele tong, de foute vraag beantwoorden, in slaap vallen. Sommige van onze schepenen zijn altijd dronken', aldus Vandenbossche. "Ik vermoed dat het te maken heeft met de lamentabele financiële toestand van de gemeente Anderlecht. De schepenen moeten niets anders doen dan besparen."

Moeras
"Alle creativiteit is lamgelegd. Deze toestanden zijn een voorbeeld van het moeras waarin de gemeente is verzand. Ik eis voortaan een alcoholtest voor de raad begint."

"Vorige week werd ik weer geconfronteerd met een zatte schepen. Ik stelde hem een vraag, de schepen was zodanig onder invloed dat hij meteen op automatische piloot overschakelde en een compleet andere vraag beantwoordde."

Diepe vernedering
Vandenbossche zelf neemt geen namen in de mond, maar die van Anne-Marie Vanpévenage (MR) en Willy Raes (MR) doen al de ronde. Die laatste toont zich verrast. "Ik weet echt van niets en voel me diep vernederd dat ze zulke dingen over mij rondstrooien. Het is een echte leugen. Ik drink trouwens al maanden bijna niets meer. Ja, wanneer ik een lunchmeeting heb met een paar ondernemers om over hun Anderlechtse plannen te praten, dan drink ik natuurlijk wel een glas mee. Maar Meer niet."
Met citaat antwoorden