18th March 2009, 16:30
|
99% leerkracht
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Ben ik eigenlijk één van de weinigen die nog geen Facebook heeft? Of is dat toevallig enkel bij de mensen die ik ken?
En wordt er aan dingen zoals dit in de lessen informatica eigenlijk ook aandacht besteed?
|
Wim, samen met mij zijn wij de enigen ja!
En ik mag hopen dat er in de les aandacht is voor sociale netwerksites. Ik deed onlangs al een eerste week alternatieve stage op een internaat en ook daar is het al facebook wat de klok slaat tijdens de vrije momenten. Volgens een aantal opvoeders ligt de manier waarop bepaalde zaken fout lopen tegenwoordig mee aan de manier waarop sociaal contact tegenwoordig verloopt. (Via die netwerksites)
Er ontstaat een manifest gebrek aan sociale vaardigheden. Binnen het geheel van een maatschappij waarin seksualiteit alom tegenwoordig is en nodig om aandacht te krijgen, gebeurt het dus steeds meer dat meisjes bepaalde foto's online gooien zonder te beseffen wat de gevolgen kunnen zijn. Contacten die vervolgens ontstaan op basis van die profielen zijn niet wat ze voor die meisjes betekenen. En zo loopt een afspraakje met je beste vriend van facebook al snel totaal uit de hand...