Enkele post bekijken
Oud 15th March 2009, 16:16
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User

Ik volg Jente hier in. Het is waar dat het lijkt alsof dat het thema homo's aanvaard zou zijn maar het is nog steeds een taboe.
Ik heb nogal veel homo-vrienden en ik heb er helemaal geen problemen mee.
Toch moet ik op straat nog steeds opkijken wanneer ik twee mannen elkaar een kus zie geven of een stevig in elkaars billen knijpen voor de grap en dan arm in arm, haast knuffelend weglopen. (Dat laatste heb ik eigenlijk gisteren juist gezien vandaar de details.)
Ik heb er zeker niets tegen maar het is toch nog steeds wat vreemd om te zien omdat het ook niet zo vaak voorkomt dat je dat ziet. Moesten meer homo's dat doen, dan zou het een gewoonte worden denk ik en krijg je ook die reacties niet meer.

Ik spreek bewust over homo's omdat ik denk dat het voor vrouwen nog anders ligt. Ik denk dat lesbo's meer aanvaard zijn in onze gemeenschap, niet enkel door de videoclips, maar ook door de cliché's die in de samenleving zijn vastgeroest. Om 2 meisjes samen over straat te zien huppelen doet ons niets, wanneer zij elkaar een knuffel geven doet het ons niets, maar als 2 mannen dat doen heeft iedereen het gezien.

Ik zou graag willen weten wat homoseksuele jongeren van het voorstel vinden, als zij hun mening willen delen natuurlijk.
Met citaat antwoorden