Enkele post bekijken
Oud 12th March 2009, 18:23
Lien.Luyten Lien.Luyten is offline
Registered User

"Leer kinderen in lagere school de geneugten van homoseks"

Leer kinderen in lagere school de geneugten van homoseks

Lagere schoolkinderen zouden in de klas moeten leren dat homoseks plezierig kan zijn, zo menen de mensen achter een Brits onderwijsproject.
De voorvechters van het No Outsiders-project hebben zichzelf tot doel gesteld om "klaslokalen te creëren waar homoseksualiteit omhelsd kan worden".

Het doel van het project, dat in 14 lagere scholen loopt, is in de eerste plaats pesterijen en vooroordelen omtrent homoseksualiteit een halt toe te roepen.

Op een seminarie aan de Universiteit van Exeter zijn aanhangers van de groep echter verder gegaan dan de anti-pestenagenda; ze hielden een debat over "het plezier en de lust van homoseksualiteit in een educatieve context". Op het seminarie werd de "vanzelfsprekende afwezigheid van seks en lust in het klaslokaal" in vraag gesteld.

De kritiek op het project laait nu op. "Ze willen van klaslokalen homosauna's maken", klinkt het.
"Debat staat los van project"

Volgens projectleidster Dr Elizabeth Atkinson staan het project en het debat echter los van elkaar. Het No Outsiders-project kan rekenen op 600.000 pond overheidssteun.

Hopelijk gaat het hier inderdaad om een miscommunicatie. Persoonlijk vind ik dat je met kinderen in de lagere school zeker bezig kunt zijn rond homoseksualiteit en vind ik het een interessant initiatief. Het is nu eenmaal iets wat we meer en meer tegenkomen in onze samenleving en ook kinderen willen er wel iets meer over weten. Ik denk dat het belangrijk is om kinderen kennis te laten maken met homoseksualiteit en hen te weerhouden van vooroordelen. Het nu al over het genot van homoseks te hebben, gaat toch wat te ver. Deze kinderen hebben nog niet eens seksuele voorlichting gehad. Dus hopelijk gaat het hier om een dom misverstand.
Met citaat antwoorden