Enkele post bekijken
Oud 6th March 2009, 17:57
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Ik ben het wel eens met de menig van de seksuologen. Programma's als Temptation Island e.d. storen mij enorm. Reclame maken met de leuze 'veel verleiding en bedrog' gaat er toch over? Ik ben vrij openminded wat deze dingen betreft, maar als je andermans miserie gaat gebruiken om geld te verdienen, heb je bij mij afgedaan.
Wat die vervroegde seksualiteit betreft.
Ik geef biologie in een eerste jaar tso. Enkele dagen geleden kwam er na de les een meisje naar me toe. Ze had een vraag. Of je van seks baarmoederhalskanker kon krijgen. Dat meisje is 13 jaar! Tijdens de middag had ik het hier met wat oudere collega's over en zij bevestigden inderdaad dat de leeftijd waarop de hormonen serieus beginnen op te spelen sinds zij begonnen zijn van het 4de naar het 1ste is gezakt. Dat vind ik persoonlijk wel een negatieve evolutie, om redenen die ik in draad over het 'triootje' al aangehaald heb: op die leeftijd zijn de meeste jongeren mentaal gewoonweg nog niet klaar om al met seks te experimenteren. Zij kunnen de gevolgen ervan nog niet inschatten.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden