26th February 2009, 15:45
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kan haast niet geloven wat ik lees. Het eerste wat ik mij afvroeg was of meneer Swart dat allemaal echt meende. Een crèche, cultuur, bijwerken, tot 19 u, ... Misschien moet meneer Swart niet de 'gewone' school afschaffen maar eerder ouders. Want het lijkt wel of deze school de hele opvoeding over neemt. Trouwens in zo'n sterrenschool zit een kind langer dan bij zijn thuis.
En hoe ga je nu ooit met de leerlingen en ouders kunnen beslissen wanneer het beter is om vakantie te nemen? Bij ons met de leerlingen van godsdienst (ik denk zo'n 16 man) lukt het al niet om één lesuur te verplaatsen omdat we allemaal andere plannen/vakken hebben. Laat maar eens een hele school/grotere klassen + alle ouders tot een datum komen. En doet meneer Swart dit niet en is het elk gezin voor zich, dan mist een kind ongelooflijk veel als hij niet op school is want de school loopt constant door van 7 - 19. De uren zijn ook al langer = nog meer gemist. Ik weet wel dat er staat dat leerlingen via de laptop les krijgen maar denkt meneer Swart nu echt dat een laptop een leerkracht kan vervangen? Kinderen met leerproblemen, blinde kinderen, mentaal gehandicapte kinderen, ... hebben hulp nodig van iemand.
'Geen probleem' zegt meneer Swart, want alle kinderen met leerproblemen moeten enkel de vakken volgen die ze kunnen.
Later moet je toch ook de moeilijke taken erbij nemen en gaat het ook niet enkel makkelijk. We motiveren kinderen om niet meer te leren werken.Of stel nu dat een kind enkel goed is in creatieve vorming, waar ligt zijn/haar toekomst dan? (Want als hij afstudeert kan hij zijn wiskunde nog steeds niet.) Ah nee, zo'n kind kan zelfs niet naar een sterrenschool want de lessen zijn enkel via laptops en creatieve vorming gaat dus niet.
|