Enkele post bekijken
Oud 24th February 2009, 15:15
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Als ik dit voorstel lees gaan bij bepaalde dingen mijn haren omhoog staan.
Citaat:
Dat is alleen te financieren als scholen met digitale leermiddelen werken: e-learning is hiervoor essentieel.

Traditionele klassen of groepen zijn er niet meer, ieder kind werkt op zijn eigen niveau met een laptop

Dus een kind heeft geen klas meer en werkt op zichzelf. Allemaal heel mooi, maar hoe zit het met het sociale aspect? Je vormt een band met je klasgenoten omdat je zoveel tijd met elkaar door brengt. Ik vraag me af of je die band vormt wanneer je niet zoveel in contact komt met dezelfde kinderen.

E-learing en laptops. Allemaal heel mooi, gebruik van technologie. Het gaat misschien raar klinken uit mijn mond maar ik ben hier tegen.
Waarom kinderen van een jonge leeftijd dwingen om al zoveel achter de computer te zitten? Laat kinderen spelen en dwing ze nog niet om achter een computer te zitten. Laat ze af en toe gebruik maken van een computer zodat ze leren hoe ze er mee weg moeten maar dwing ze niet.
Ik heb de laatste weken heel veel pijn in mijn nek en schouders, ik weet dat dit komt omdat ik zoveel tijd achter de computer doorbreng. (eindwerk maken en dergelijke) Deze morgen dacht ik nog: jammer dat ik sommige delen van mijn eindwerk niet gewoon kan schrijven zodat ik niet op dat scherm moet zitten staren.
Ik heb ook heel veel hoofdpijn de laatste weken en ik ben er zeker van dat de computer daar iets mee te maken heeft. Op dit moment komt mijn hoofpijn weer naar boven omdat ik net een heel luide klas heb gehad en ik zit weer voor de computer en dit maakt het gewoon erger.

Neem het persoonlijk contact met medeleerlingen en met de leerkracht niet weg. Laat kinderen gewoon samen spelen en samen leren. Je kan altijd differentieren zodat iedereen op zijn eigen niveau werkt.

Waar ik het wel mee eens ben is er voor zorgen dat er een creche of opvang is aan de school en een plaats waar ze kunnen sporten na de school. Dit maakt het voor ouders veel gemakkelijker. Je moet je kind niet van school halen om dan je te haasten om eten te maken zodat je kind daarna naar de sportclub kan.

Onze noorderburen hebben zo'n mooie ideeen maar ik stel me soms de vraag of het wel goed is om van kinderen zo'n individue'tjes te maken. Ze alles op zichzelf laten doen, creeeren we dan niet een heel individualistische en egoistische samenleving?
Met citaat antwoorden