22nd February 2009, 13:26
|
Registered User
|
|
|
|
ik maakte me ook die bedenking.
Bart, ik steun je ook volledig! Als ouder moet je je verantwoordelijkheid (durven) nemen en daarbij horen nu eenmaal afspraken en regels. Je kan je kind/puber/jongere niet steunen en stimuleren zonder eerst duidelijk te sturen.
Waarschijnlijk zal je veel verwijten naar je hoofd geslingerd krijgen van je opgroeiende puber die niet dat (duidelijk te) korte rokje mag aan doen én verantwoording moet afleggen naar waar hij gaat én waarschijnlijk vroeger dan haar/zijn vrienden thuis moet zijn. Als ze later op die periode terugblikken zal dit met enig begrip zijn en zullen ze je dankbaar zijn.
Nog een belangrijk item hierbij, we mogen onze 'maatregelen' niet beperken tot de meisjes. Onze zonen moeten zich bewust zijn van hun gedrag en ook zij moeten leren omgaan met beperkingen. Meisjes (en alle andere levende wezens) dienen ze met respect te behandelen! Zo zal mijn zoon niet iedere week met een ander meisje moeten thuiskomen. Ach ja, als je je kinderen genoeg 'ethisch besef' meegeeft van in de wieg, zodat ze ermee opgroeien, ben ik ervan overtuigd dat je ze zelfs niet zoveel beperkingen zal moeten opleggen. Ze zullen die dingen dan wel vanuit zichzelf aanvoelen en weten dat als ze ergens raad over nodig hebben, je altijd voor hen klaar staat.
|