18th February 2009, 23:32
|
Registered User
|
|
|
|
Wat ik heel erg aan het artikel vind (ook al is alles van dit artikel echt enorm erg), is dat deze vrouw gelijk heeft ! Andere landen hebben niet gereageerd op het beleid van Pol Pot en waarom ? ... Omdat dat land niet belangrijk was voor andere landen. Vallen we dan niet een beetje terug in: voor wat hoort wat ? Laten we ons zo hard sturen door onze eigen belangen? Een stomme vraag van mij om te stellen want het klaarduidelijke antwoord is 'JA'.
Het lijkt wel alsof de mens iets heeft overgeslagen in de ontwikkeling want hoe slim we ook zijn, iets zorgt ervoor dat we toch niet echt uit het verleden leren. De concentratiekampen, de goelags, nu nog steeds de werkkampen in China, ... Na WO II zei iedereen (toen ze de concentratiekampen zagen of er zogezegd voor de eerste keer van hoorde) 'Dit mag niet meer gebeuren.' Waarom sukkelen we vandaag dan nog wel met dat probleem?
Ik snap niet hoe iemand in staat kan zijn om het over zijn hart te krijgen om dit te doen en dat dan nog maar enkel en alleen voor macht. Wat gaat er toch rond in dat ziekelijke brein van die mensen?
|