Enkele post bekijken
  #10  
Oud 17th February 2009, 21:04
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 94
Als men mij zou voorstellen om scheidsrechter te worden, dan zou ik weigeren. Ik zou niet weigeren omwille van de agressie van sommige supporters, maar omwille van de verantwoordelijkheid. Ik zou de zware verantwoordelijkheid om een voetbalwedstrijd goed te laten verlopen gewoon niet kunnen dragen. Ik heb dan ook uitermate veel respect voor de scheidsrechters. Ik begrijp wel dat er nu minder scheidsrechters zijn. Ik ben het hierbij eens met Julie. Het heeft allemaal met de media te maken. Wanneer een wedstrijd wordt uitgezonden en de scheidsrechter maakt een fout, dan heeft bijna heel het land het gezien. Vervolgens worden de scheidsrechter nog eens sterk bekritiseerd in de kranten. Zo zijn er artikels waarin staat dat de match beslist is door de flaters van de scheidsrechter. Er zijn ook verschillende spelers die de scheidsrechter de schuld geven van de verloren wedstrijd. Het is natuurlijk gemakkelijk om het op de scheidsrechter te steken, dan toe te geven dat de ploeg gewoon zwak gespeeld heeft. Ikzelf ben nogal een hevige supporter. Ik heb namelijk een abonnement en ga dus naar elke thuiswedstrijd van mijn ploeg kijken. Deze ploeg speelt in 2de klasse van het voetbal en voor de rest wil ik niet meer prijsgeven . (Ik wil gewoon niet tot discussies komen met supporters van andere ploegen.) Aangezien de ploeg in 2de klasse speelt, zijn de scheidsrechters van een goed niveau. Als ik dan tussen die supporters sta, dan merk ik dat er heel wat kritiek wordt gegeven op de scheidsrechters. Zelfs wanneer de scheidsrechter de juiste beslissing maakt, dan vinden sommige supporters het nog nodig om hem de huid vol te schelden. Dat zijn dus de hevige supporters die niet kunnen toegeven dat hun ploeg slecht speelt. Er zijn natuurlijk ook situaties dat de scheidsrechter niet de juiste beslissing maakt en dat wordt dan bewezen met de televisiebeelden. Die scheidsrechter is toch ook maar een mens, iedereen maakt toch eens fouten. Bovendien kan de scheidsrechter toch niet alles gezien hebben.

Ik denk niet dat het de agressie van de supporters is, die de scheidsrechters afschrikt. Volgens mij is het eerder de angst om fouten te maken die mensen doet afhaken van deze job. Wanneer een scheidsrechter fouten maakt, wordt dat bewezen met televisiebeelden en later staat de kritiek te lezen in de kranten. Ik denk dat niemand dat leuk vind.
Met citaat antwoorden