Enkele post bekijken
Oud 16th February 2009, 12:18
Marianne Geerinckx Marianne Geerinckx is offline
Registered User

Ik denk dat niet enkel de agressie de oorzaak is van het dalend aantal scheidsrechters. Maar meer algemeen het gebrek aan respect voor de scheidsrechters. Niet enkel de agressievelingen, maar ook de mensen die tegen de mening van de scheidsrechter ingaan op een iets deftigere manier, zorgen voor het minder aantrekkelijk zijn van het scheidsrechter(beroep). Vroeger had de scheidsrechter altijd gelijk. De correcte mening van de scheidsrechter is nu zeker en vast geen vastliggend feit meer. De scheidsrechter die vroeger altijd gelijk had, heeft nu niet meer datzelfde aanzien en respect. Dit wordt ook in de hand gewerkt door de vele elektronische toepassingen. Bij een tenniswedstrijd kan je de mening van de scheidsrechter aanvechten door een digitale controle. Bij voetbalwedstrijd wordt er achteraf vaak met vertraagde beelden gespeculeerd over de mening van de scheidsrechter. Ook deze zaken zorgen volgens mij voor minder scheidsrechters. Want ze kunnen zich meer en meer gaan afvragen:"Waarom sta ik hier eigenlijk nog?"
Ik ben zelf ook een gediplomeerd scheidsrechter in het volleybal, maar ik heb in jaren geen wedstrijd meer gefloten. Ik laat me voor geen geld van de wereld gedurende anderhalf uur uitschelden. Ik heb de cursus gevolgd om de club te helpen. Maar deze behulpzaamheid is snel gestopt. Want eens je aan jezelf begint te twijfelen door het geroep van de supporters en door het in twijfel trekken van uw mening is volgens mij de zin van het scheidsrechter zijn weg.
Chapeau voor diegene die het allemaal van zich kunnen afzetten en in alle eer en geweten een wedstrijd gaan arbitreren.
Met citaat antwoorden