10th February 2009, 17:45
|
Registered User
|
|
|
|
Opvallend dat er nu zo veel ophef over ontstaat. Een 7-tal jaar geleden (denk ik) zag ik een soort gelijk verhaal. De BBC deed toen een experiment. Hiervoor werden 12 jongens gedurende een aantal dagen samen gezet in een huis. De cameraploegen die aanwezig waren, mochten enkel tussenkomen als het te erg werd.
De gebeurtenissen verliepen min of meer analoog met het hedendaagse programma. Veel eten en slapen was er niet bij, van organisatie was geen sprake en al gouw ontstonden er twee rivaliserende kampen. Beide kampen starten een ware oorlog en niet veel later werd het experiment stop gezet. Het hele project duurde niet veel langer dan twee dagen.
Het nieuwe programma is dus niets nieuws en er kan onmogelijk sprake zijn van een wetenschappelijk experiment. Ik vind het eigenlijk ongelofelijk dat er ouders zijn die hun kinderen aan zo'n programma laten deelnemen, zouden ze er niet dik voor betaald zijn? In ieder geval ben ik niet voor het afschaffen van het programma dat heeft het omgekeerde effect. Wie weet er nu niet dat forel het favoriete gerecht van Hitler is?
|